tirsdag 6. april 2010

Easter!

Denne påsken har vært sååå forskjellig fra Norge... Det har ikke vært noen skiturer, snø, kvikk lunsj og ikke de samme familie tradisjonene. Jeg syntes det har vært helt supert å oppleve en anna påske, pluss jeg fikk feira den jødiske høytiden Passover.. Det var veldig interessant :)

Jeg har gjort sykt mye denne halga...
- Det har vært rundt 25 grader ++ hele helga !!! det var sååå herlig
- vært lite hjemme
- hengt med folk i byen
- spilt soccer, tennis og pingpong med folk
- var med Dan M, Sam G, Brendon, Brendon, john og noen andre folk og vi lagde bål i hagen til Dan :) Vi satt der og grilte pølser og SMORS!!!



- Smors er to kjeks med sjokolade og grilt marshmallows!! sykt godt
min første smors!!

- På lørdag malte Keslie, Eliza og jeg hardkokt egg!! så vi spiste pizza og koste oss :)

Our Easter eggs!!

<3

- etter at vi hadde malt egg gikk vi til square dance eller folkedans.. jeg vet egentlig ikke hva det var, men det var sykt moro :D Det var en ny dans til hver sang, så måtte man danse med en partner osv! Vi ble sååå slitene eller mange timer med dansing.


- Siden familien min er jøder feirer de ikke påske, men Molly hadde gjemt godterier rundt om kring så måte diego og jeg finne de!! Det var koselig:) det gjorde det sikkert for meg.
- På kvelden ble jeg invitert over til Eliza og Keslie Nolen for å spise en amerikansk påske middag. Det var sykt godt og de ga meg en stor kurv full av godteri :D Det var super snilt av dem.
- på mandag etter skolen kjørte vi til Syracuse og spiste mexicansk mat og det var sååå godt.

Nå er det under 3 måneder igjen... det er skummelt det kommer til å gå så fort ..
Live er fremdeles herlig her i USA <3>

4 kommentarer:

  1. Så koselig!! vi savna deg i påsken <3

    SvarSlett
  2. JOSEFINE <3<3 Jeg savna dere også! Påsken er ikke den samme uten dere :)

    SvarSlett
  3. Holdt dere seder eller? Er hos halv jødisk, halvt kristen familie, og 95% av vennene/klassekameratene mine her er jødiske så det er umulig å unngå alle feiringene for min del! Vi har i alle fall mange dager fri fra skolen i forhold til de andre skolene på grunn av de jødiske helligdagene ^^ Åssen syns du det er å bo med jøder da?

    SvarSlett
  4. Hei Aleksander :)
    Vi var på besøk hos noen og holdt seder sammen med dem, vi satt der i 3 timer.... det var mye lesninger og sanger... Jeg syntes det er interessant å bo i en jødisk familie siden da får jeg lære om andre tradisjoner:) Er du på utveksling i USA?

    SvarSlett