lørdag 6. juni 2009

Blogg!!!!

Hei sann =)

Nå har jeg endelig fått meg blogg. Jeg har lagd meg denne bloggen for å holde dere oppdatert om hva som skjer mens jeg er i USA. Jeg reiser til USA med AFS, som er en kjempe bra organisasjon:)
Sommerferien i fjor begynte jeg å tenke på å reise ut på utveksling til USA, jeg syntes det så kjempe spennende og lærerikt ut. Etter at jeg hadde prata med rådgiveren på skolen og mamma og pappa om å utveksle, bestemte jeg meg..... Så kom søknadsprosessen, det var skikkelig mange ark som måtte skrives ut og fylles ut, så måtte vi printe dem inn på pc'en og sende dem. Det tok sikkert flere måneder før jeg var ferdig. (start tidlig hvis du skal søke)
I går var jeg på visum intervju i Oslo, det gikk veldig bra. De stilte bare noen enkle spørsmål på engelsk. Etter intervjuet var det shopping tid :D
Det er sikkert noen som lurer på hvor jeg skal i USA, men det vet jeg ikke enda.... det eneste jeg vet er at jeg skal bo hos to damer som har en sønn på 10 år, hun ene dama er professor på et universitet og en av dem har diabetes 1, som forresten jeg også har ;) Dette året kommer nok til å bli interessant.
Alle som reiser med AFS får en Gateway, min Gateway er New York og da kan man komme til Alabama, Connecticut, Delware, District of Columbia, Florida, Georgia, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusets, Mississippi, New Hampshire, New Jersey, New York, North Carolina, Ohio, Pennsylvania, Rhode Island, South Carolina, Tennesee, Virginia, West Virginia. Det er mange stater....

Siden jeg skal bo hos to damer søkte jeg på hvor det bodde flest lesbiske par på øst-kysten... :P
Jeg så på denne siden: http://lesbianlife.about.com/od/families/tp/LesbianCities.htm

"1. Northampton, MassachusettsDubbed as "Lesbianville U.S.A." by the The National Enquirer in 1992, Northampton, MA is the best city in America for lesbians. The Northampton area has always been a great place to live, and because gays and lesbians can get legally married in Massachusetts, it tops our list. Northampton is a small town, but because of the numerous universities, including Smith College, Northampton has all the cultural offerings of a big city. "

Hun ene jobber på et universitet og det er mange universitet der... så da kan det være at det er i Northampton, Massachusetts jeg skal.. :P Jeg får bare vente i spenning og se.

5 kommentarer:

  1. Hei, så morro at du har fått deg blogg, og kjempefin layout du har laga ;D Så bra at det gikk bra i Oslo! Det er så spennende at du skal dra, selvom vi kommer til å savne deg masse masse! =( JEG kommer hvertfall til å følge bloggen, garantert! Gleder meg masse til our camping trip ;D Og lov meg at du ikke drar før bursdagen min! KJEMPE GLAD I DEG! <33
    - Hugs from Annabanana!

    SvarSlett
  2. Bra start på bloggen, vi skal følge deg "over there", mamma og pappa

    SvarSlett
  3. Utrolig kult at du skal bo hos hva vi nordmenn ofte kaller "en alternativ familie". Gleder meg til å følge med!
    Elisabeth

    SvarSlett
  4. åh, blir litt ekstra spennende å bo til et lesbisk par da :D det ser jeg for meg kan bli skikkelig koselig! Du er heldig som har fått familie, jeg er såå sjalu ;p

    SvarSlett
  5. hehe :) ja, jeg tror det kan bli koselig og spennende. Det blir ihvertfall ett helt anderledes år ;)

    SvarSlett