torsdag 26. november 2009

Thanksgiving break<3

På tirsdag hadde vi halvdag på skolen, så nå er det thanksgiving break frem til mandag.
Etter skolen på tirsdag hadde vi basketball trening og det var min siste basketball trening siden nå har jeg slutta... Det er litt trist, jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg gjorde det!!! men nå skal jeg og Alana trene på Colgate sitt treningssenter istedet. Senere den kvelden dro jeg og Alana på kino for å se New Moon, det koster bare 30 kr for en kino bilett :O det er såå billig.
På onsdag rydda jeg og støvsugde rundt omkring i huset. Så kjørte vi inn til byen for å spise lunch, jeg kjøpte verdensbeste smoothie... sooo good :D
Det er sånn at en gang i uka lager jeg middag og denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage norske kjøttkaker med brunsaus og poteter. Jeg hadde aldri lagd kjøttkake saus før så det var ganske spennende. For å lage kjøttkakene hadde jeg kjøttdeig og litt krydder og løk i en foodprosessor, når det var mixa sammen lagde jeg baller ut av dem. Heldigvis skypa jeg med Signe når jeg prøvde å lage sausen... hun leste en oppskrift mens jeg prøvde å lage den... men det funka ikke i det hele tatt første gangen. Signe fant en anna oppskrift og vi prøvde igjen :P
Den andre gangen ble sausen skikkelig fin, men den ble ikke så veldig brun...
Når alt var klart serverte jeg middagen og de likte det skikkelig godt :D


Brunsaus??.. første forsøk :S

Tilslutt ble det til en god "norsk" middag :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar